Horrible Bosses 2 blu-ray anmeldelse

Horrible Bosses fra 2011 var ikke noget mesterværk, men den havde sine øjeblikket, og den endte med at indspille mere end 200 millioner dollars. Den slags giver nærmest automatisk en efterfølger i komedie genren, og Horrible Bosses, eller De Satans Chefer er da heller ikke nogen undtagelse.

1star

Hvis den første Horrible Bosses ikke er et mesterværk, så er det dog intet imod efterfølgeren, der lader til at have fuldstændig droppet alle former for logik og kvalitetskrav. Hvordan pokker de har overtalt Jason Bateman og ikke mindst Christoph Waltz, Jamie Foxx og Kevin Spacey til at sige ja, er et mysterie, der nok kun kan opklares ved størrelsen med lønchecken.

Ikke en gang navnet giver mening. For mens den første film handler om, at de vil slippe af med deres forfærdelige chefer ved at slå dem ihjel, så er der ingen chefer i efterfølgeren. Nick, Kurt & Dale har nemlig stiftet et firma, der skal sælge et bruseapparat og gøre dem rige, så de slipper for at have chefer. Det sjoveste ved det, er navnet Nick, Kurt, Dale der hvis det siges hurtigt, godt kan virke en anelse stødende. De bliver dog på det groveste snydt i en handle, der skulle gøre dem rige, men i stedet sender på fallittens rand. Dette betyder at de igen må i gang med de helt store planer, og at gamle kendinge dukker op.

Sean Anders der både er instruktør og forfatter på filmen er undertegnedes nye yndlings hadeinstruktør. Han har været med til at lave forfærdelige film som Sex Drive, Thats my Boy, Bagstiv i Boblebadet og så formåede han komplet at ødelægge arven fra Dum & Dummere med den rædselsfulde efterfølger. Horrible Bosses var ikke nogen god film, men den var hæderlig, og i forhold til denne, så bliver den faktisk til den tidligere omtalt mesterværk.

Jeg håber aldrig at Sean Anders skal lave en film igen. Det sker dog ikke, og han er allerede i gang med Daddy’s Home med Mark Wahlberg og Will Ferrell, og det skal blive spændende at se, om han også kan ødelægge dem…