Get Hard – blu-ray anmeldelse

Will Ferrell vil altid være en af mine absolut yndlingskomikere, der stort set altid kan få smilet frem på mine læber. Når der kommer en ny film, er jeg derfor altid klar til at blive underholdt i halvanden times tid.

Det var dog med en smule skepsis, da dette skulle ske i selskab med Get Hard, hvor han spiller overfor Kevin Hart. For hvor Will Ferrell er en af mine yndlinge, kan det samme bestemt ikke siges om Kevin Hart. Han er evigt overgearet og mest af alt irriterende, lidt som en amerikansk sort Mick Øgendahl. Han er en fin stand-up komiker, men nogen god skuespiller bliver han nok aldrig.

Will Ferrell er en gudsbenådet komiker, men han laver stadig mange fejlskud, når han vælger sine film, og dette er kort sagt en et af dem. Kevin Hart gør ikke noget godt for filmen, men han skal bestemt heller ikke taget hele brændestakken, for generelt er der bare ikke meget der fungerer. Vittighederne og alt andet i filmen bliver for søgt og det er spild af begges kræfter.

Will Ferrell spiller James King, en meget succesfuld forretningsmand, der må en tur bag tremmer for noget han ikke har gjort. Han forbereder sig på at skulle i fængsel ved at hyre Darnell (Kevin Hart) der vasker hans bil. Han hyrer ham til at klargøre ham til at skulle i fængsel, da Darnell lader ham tro, at han er lidt af en badass, hvilket naturligvis ikke er tilfældet.

Historien er filmen så er ganske enkelt at følge denne forberedelse, er måske kunne have været sjov, men meget sjældent rammer plet. Den har sine øjeblikke, selvfølgelig har den det, men det er ikke nok til at redde filmen fra at være endnu hak i siden med dårlige Ferrell film, hvor der ellers desværre er ved at være fyldt godt op, jeg er dog ikke i tvivl om at Daddy’s Home, som har premiere i starten af næste år, nok skal rette lidt op på dette.