Californication sæson 7 blu-ray anmeldelse

Efter at have været mere eller mindre væk fra rampelyset i en håndfuld år gjorde efter succesen med X-Files, vendte David Duchovny tilbage i fuld flor med Californication hvor han spiller den stangliderlige forfatter Hank Moody. Det er blevet til en Golden Globe til Duchovny, yderligere tre nomineringer og 7 sæsoner i godt selskab – men nu er rejsen nået til vejs ende.

Med den syvende sæson bliver der sagt farvel til serien med det svimlende antal bryster, balder og beskidte ord. Tak for turen Hank Moody, det har været en fornøjelse. Samtidig er det også et farvel, er føles nødvendigt, for selvom Californication stadig er glimrende underholdning, og Duchovny stadig er formidabel i rollen, så man ved at være mættet. Det er mere eller mindre den samme skabelon som de de foregående 80 afsnit, og så kan man efterhånden godt begynde at blive lidt småtræt af hvordan Hank Moody kan ødelægge alting hele tiden, også selvom han har sine lyse øjeblikke.

Syvende sæson starter som så mange andre. Hank har brændt en masse broer og ingen vil arbejde sammen med ham, men det lykkedes ham alligevel at få overtalt en producer til at lade ham komme med om bord som forfatter på en tv-serie, selvom det som bekendt ikke lige er Moodys foretrukne medie. Han prøver at blive lidt voksen, og opføre sig modent og komme videre og vinde sit livs kærlighed Karen tilbage, og vil derfor stramme sig an. Men bedst som man tror (ok, der er nok ikke nogen der rent faktisk tror det) at alt kommer til at gå godt, indhenter fortiden ham igen, og han står overfor nye problemer og udfordringer, der kræver mange beslutningen og valg der naturligvis ikke allesammen bliver lige kloge.

Californication er som skrevet stadig rigtig underholdende, det er velskrevet, humoristisk og velspillet, men vi er bare nået til det punkt, hvor vi har set hvad Hank Moody har at byde på, og den syvende sæson byder ikke på meget nyt under solen. Du kan så prøve at gætte på om det ender lykkeligt, eller om Hank formår at ødelægge det hele i sidste ende.