Blended blu-ray anmeldelse

Hvis du lige som undertegnede har meget svært ved finde mere end et par vellykket Sandler film frem fra hukommelsen, så har jeg kun et råd og det er at holde dig solidt på afstand af endnu en stk. makværk fra Sandler samlebåndet. Filmen er instrueret af Frank Coraci, der har stået bag en håndfuld film sammen med Adam Sandler, blandt andre The Wedding Singer fra 1998, hvor Drew Barrymore og Sandler første gang spillede overfår hinanden. The Wedding Singer var også højdepunktet i Coraci og Sandlers samarbejde, der siden har budt på hæsligheder som The Waterboy, Click og The Zookeeper.

Adam Sandler er stadig en uhyre populære herre, hvis film indspiller mange millioner af dollars hver gang de udkommer ( i hvert fald næsten hver gang). Så længe der er publikum til dem, og han tjener styrtende, er det svært at se en grund til at han skulle holde op med at lave dem, hvilket er synd for skam. For Adam Sandler kan sagtens spille skuespil, og han kan sagtens være sjov, det er efterhånden bare længe siden, at han har vist nogen af delene. Alle hans senere film er underholdende i bittesmå fragmenter, til gengæld kommer der et par stykker om året.

Blended er som sagt sidste skud på stammen, og i den spiller han Jim, en enlig far til tre piger. På en blind date møder han Laurie (Drew Barrymore), som er enlig mor til to drenge. Daten går bestemt ikke som nogen af dem havde håbet, Jim har taget hende med på hooters, hvor han er mere optaget af et tv, end af Laurie. De er meget enige om, ikke at skulle ses igen, men tilfældige sammenstød og fælles bekendte gør dog alligevel at de støder ind i hinanden og ved et utrolig sammentræf ender de også på ferie sammen i Afrika sammen med hele børneflokken. Det kunne måske udvikle sig til en masse sjove episoder og scenarier, hvilket det dog ikke gør. I stedet drukner den i banaliteter og fald på halen komik.

Blended er ikke Adam Sandlers værste film, men det siger på den anden side stort set ingenting. Den kan sagtens ses, men det er mere end almindelig svært at nyde den.