Film om WoW 2

Det er ikke kun tegneserier og bøger, der bliver filmatiseret. Det gør spil også. Et af de spil, der er blevet filmatiseret, er World of Warcraft, også kaldet WoW. Den første film havde premiere i 2016 og er en fantasy-film, der skildrer historien om mødet mellem orker og mennesker. Den første WoW-film foregår på de velkendte lokationer og er med de karakterer og figurer, som du kender fra spillet. Filmen kostede cirka 160 millioner dollars at producere, og nu er der spekulationer om, hvorvidt en WoW 2-film kan blive aktuel.

Idéer på tegnebrættet til en ny film

Legendary Pictures, der står bag WoW 1-filmen Warcraft, har aldrig givet grund til tvivl om, at WoW var planlagt til at blive en filmfranchise, og at den første film skulle være det første kapitel i en større og detaljeret historie. En historie, der giver spillere og fans mulighed for at følge de figurer, som har fået bekendtskab med gennem computerspillet. Duncan Jones, der stod for manuskriptet til den første film, har aldrig lagt skjul på, at han har ønsket, at WoW skulle blive et franchisefilmkoncept. Efter premieren på Warcrafthar Jones haft klare idéer om, hvor konceptet skala føre henad. Det vidner altså om, at han har haft en lang række idéer på tegnebrættet til en mulig WoW 2-film. Jones har blandt andet udtalt, at den første film skulle ses som en film, der skulle etablere den verden, WoW udspiller sig i. Derfor anser Jones det som en oplagt mulighed at viderebygge historien, og at der er et efterspil til den første film, der skal forfølges og færdiggøres. Samtidig har anmeldere og fans udtrykt, at Jones netop i den første film har formået at opbygge et univers, som kan lægge op til en WoW 2’er.

Fra spil til filmsucces?

Warcraft blev mødt af en del blandede følelser og anmeldelser, men blev til trods for dette en kæmpe succes i Kina. Denne succes skal ikke undervurderes, da Asien er et kæmpe marked for de amerikanske filmproducenter – især når det gælder fantasyfilm. Som nævnt har den første film i den mulige filmfranchise kostet 160 millioner dollars, og et tårnhøjt billetsalg i Kina bidrog betydeligt til, at produktionsomkostningerne blev tjent hjem igen. Alene dette kan ses som et argument for, at filmen WoW 2 skulle blive en realitet. Omvendt er Warcraft herhjemmeblevet betragtet som en ’klichéfilm’, og danske anmelderehar heller ikke været synderligt begejstrede for Warcraft. Måske de skulle bruge et par timer foran deres gamer bærbar Ikke desto mindre lægger flere anmeldere op til, at Warcraft er en appetitvækker til fremtidige WoW-film. Jones’ originale idé om at skrive en ’Warcraft Triology’ ser på flere måder ud til at blive virkeliggjort – ikke mindst til glæde for de mange fans af spillet. Spørgsmålet er, hvordan historien fra den første film vil blive viderebragt i en mulig WoW 2-film. Derudover er der en del spekulation om, hvornår filmen eventuelt skulle blive aktuel i biograferne.

Smid en kommentar